Coco Bongo en de kater - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Kees Linden - WaarBenJij.nu Coco Bongo en de kater - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Kees Linden - WaarBenJij.nu

Coco Bongo en de kater

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 Oktober 2012 | Mexico, Cancún

Na het avondeten sloeg de tequila in als een bom. Onder de douche afkoeling gezocht om daarna mijn nachtrust te laten verstoren door een groep toeristen die ruzie kregen met een taxichauffeur. Na alle heisa was het hele hostel klaar wakker wat er in resulteerde dat iedereen al om vijf uur aan zijn ontbijt zat, nuchter of nog dronken van het feesten. Na een bord spaghetti, wat zelfs een Italiaan apart vond, snel terug mijn bed in voor nog een uurtje slaap wat natuurlijk niet is gelukt.

Na het ontbijt ben ik met Michelle uit Canada en Luigi uit Italië naar het strand gegaan. Na een half uur de goede bus te hebben gevonden zijn we met de R1 uitgestapt voor de Coco Bongo, de club hier in Cancun voor het betere zwembadfeest en dronken topless vrouwen. Na een uur of twee zwemmen in de bijna chemisch-blauwe zee en het zonnen zijn Michelle en ik op zoek gegaan naar wat te eten en een biertje. In de Senor Frogs kregen we een biertje en hebben we een cheeseburger gedeeld. De schade was 25 dollar, voortaan dus gewoon een burito van 25 pesos, zo'n 2 dollar.

Luigi was ondertussen aan het smelten dus we zijn rond een uurtje of vier teruggegaan om te hangen in een hangmat. Met een Promotor, een koud biertje en een hangmat heb ik een uur of drie doorgebracht in de tuin hier. Ik ging even kijken of het dat van het hostel en daar zat bij toeval Luigi gitaar te spelen wat hij erg goed kon. Luigi speelt al tientallen jaren overal ter wereld en het eerste wat hij dan ook altijd inpakt is zijn gitaar. Na een uurtje gitaar met onder andere Queen, Led Zeppelin, blues en nog meer klassiekers zijn we naar beneden gegaan voor het eten. Na een bordje rijst met gehakt en groenten zaten Luigi, Michelle en ik nog niet vol dus zijn we op een verzamelplek voor Mexicanen nog wat wezen eten. Luigi een torta, Michelle tortilla en ik een burito met kip en chorizo. Het was ondertussen een uurtje of tien dus zijn we richting een lokale bar geweest voor mescale en bier. De avond werd lang, het weer was dorstig en het duurde dan ook niet lang voordat we in de Coco Bongo waren met een overvloed aan bier en tequila, een dodelijke combinatie. Het was dan ook niet gek dat we de morgen erna op bed lagen met een verschrikkelijke kater en hoop zwarte gaten in ons geheugen.

Nu, net na een bordje scrambled eggs en toast ben ik er nog niet over uit wat ik vandaag ga doen. Uitkateren in een hangmat hier, lekker naar het stand of snorkelen op Isla Mujeres. Ik denk dat het eerst strand wordt om erna lekker bij te slapen in een hangmat. Morgen staat Chichen Itza op de planning, een dagtrip naar de Maya-tempels en wat plaatselijke plekken om te zwemmen. De dag erna gaat de reis verder naar Playa del Carmen voor het betere duik- en snorkelwerk nabij Akumal!

Saludos!

  • 18 Oktober 2012 - 17:26

    Tamara:

    AaaAaaaaahhh!! Mucho disfrutar!! Geniet ervan keessie! Klinkt als mijn 5 dagen Cancun. Zeker naar Isla Mujeres gaan! Chitzen Itza is mooi, genieten, bloedheet! Ga je ook zwemmen in die waterputten (vergeet de naam ervan) ? Pu-ra vi-da!!!!!

  • 19 Oktober 2012 - 03:22

    Dominique :

    Sound awesome :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Hola amigos, compañeros, conocidos y otros lectores, Ik wil jullie graag via deze weg op de hoogte houden van mijn reiservaringen die ik op ga doen tijdens mijn backpackreis door Latijns-Amerika! Na een half jaar in Costa Rica te hebben gewoond wordt het nu eindelijk tijd om terug te gaan! Ik zal proberen om zo veel mogelijk verhalen te gaan schrijven, mocht ik daar natuurlijk voor in de gelegenheid zijn! Mochten jullie nog vragen hebben; vanderlindenkees@hotmail.com Saludos y Pura Vida! Kees

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 21448

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 09 April 2013

Backpacken door Latijns-Amerika!

Landen bezocht: