Adíos Holanda, Buenos días Mexico! - Reisverslag uit Gameren, Nederland van Kees Linden - WaarBenJij.nu Adíos Holanda, Buenos días Mexico! - Reisverslag uit Gameren, Nederland van Kees Linden - WaarBenJij.nu

Adíos Holanda, Buenos días Mexico!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

14 Oktober 2012 | Nederland, Gameren

Het is nu zondagmiddag, tien over twee, en mijn tas zit vol. Vol om samen met mij de komende zes maanden terug te gaan naar de plek waar ik al heel lang naar terug wil. Latijns-Amerika.

Na anderhalf jaar gaat het dan eindelijk gebeuren. Eindelijk terug naar waar het warm is, het ruikt naar rijpe bananen en waar de mensen Spaans spreken. Met enige moeite kreeg ik een aantal weken geleden het bericht dat ik dit jaar niet meer kon gaan studeren. Kut. Datzelfde weekend een leuk feest gegeven en toen kwam het moment daar dat ik moest gaan kiezen. Ga ik een jaar werken? Ga ik een studie doen die ik eigenlijk niet wil? Of kies ik voor het avontuur? Het is het avontuur geworden en daar heb ik tot nu toe nog zeker geen spijt van.

De afgelopen weken hebben bol gestaan van voorbereidingen, dingen kopen, mensen nog voor een laatste keer zien en werken. Na anderhalf jaar werken in de slagerij kwam ook aan die tijd een eind, helaas. Met een geweldig overlevingspakket bestaande uit Cola Light, condooms, snoep en slingers om vrouwen te versieren, heb ik afscheid genomen van mijn collega’s; toppers!

En wat gaat er dan allemaal nog meer in zo’n 48liter-tas? Niet zo veel; een broek, twee zwembroeken, drie overhemden, een shirt en wat onderbroeken. Het is niet veel maar hopelijk genoeg. Mocht ik overigens iets kwijtraken dan wel nodig hebben dan zal ik dat daar ook wel kunnen kopen. Wat je daar, uit eigen negatieve ervaring, niet kunt kopen is lekkere tandpasta. En haargel. En shampoo. En… nouja, een hoop! De bodem van mijn rugzak is dan ook gevuld met een plastic tas vol tandpasta, haargel, shampoo, tandenstokers, tandenborstels etc. Mijn tas zit ondertussen halfvol. Je staat versteld van alle rommel die je mee wilt nemen op reis.

Voor deze reis is ook een iPad aangeschaft om gemakkelijk contact te kunnen houden met thuis en om dingen op te zoeken op reis. En natuurlijk muziek. Veel muziek. Lekker straks in een hangmat met een flesje Fresca (soort Sprite/Fanta). Ik heb echt totaal nog niet het gevoel dat ik straks vertrek. Erg vreemd.

Gisteravond op gepaste wijze afscheid genomen van een hoop mensen met een avondje karten en stappen in Eindhoven. Nu met de openhaard aan mijn eerste reisverslag schrijven. Karel op schoot. Voor het laatst met mijn harige maat in een maand of zes. Ik heb dan ook een foto van hem gemaakt zodat ik hem tijdens mijn tijd daar nog eens kan bekijken. En natuurlijk Skype. Al zal dat wel wat lastig worden met een kat.

Vannacht om een uurtje of drie zal mam me wegbrengen naar Amsterdam Schiphol. Eerst naar Londen, dan Miami en uiteindelijk Cancun, Mexico. Ik heb voor de eerste vier nachten een hostel met ontbijt, avondeten en gratis tequila. Haha! Hoe goed kun je een reis beginnen. Ik zal proberen tijdens de reis stukjes te blijven schrijven en foto’s te blijven maken.

Ga ik nu de laatste dingen bij elkaar zoeken. Tot het volgende verhaal!

Adíos Holanda, Buenos días Cancún.

Kees

  • 14 Oktober 2012 - 16:16

    Suzette:

    Hey kees,
    Heel veel succes en plezier. Ik ga je wel missen op de slagerij haha. Je hebt de laatste tijd erg veel met me samen gewerkt en dan nu helemaal niet meer. Is wel wennen dat je niet meer komt.
    Leuk dat stukje van je overlevings pakket.
    Ik ga je zeker volgen met al je spannende verhalen.

    Grt suzette

  • 17 Oktober 2012 - 13:37

    Annelies:

    Beste maat,

    Allereerst wat schrijf je toch leuk! Volgens mij ben je er helemaal klaar voor. De eerste ervaringen zijn al in the pocket. Volgens mij beloofd het een super reis te worden. Je staat overal voor open, erg leuk!
    Veel plezier!

    Liefs,

    Uit Tilburg

Tags: vertrek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Hola amigos, compañeros, conocidos y otros lectores, Ik wil jullie graag via deze weg op de hoogte houden van mijn reiservaringen die ik op ga doen tijdens mijn backpackreis door Latijns-Amerika! Na een half jaar in Costa Rica te hebben gewoond wordt het nu eindelijk tijd om terug te gaan! Ik zal proberen om zo veel mogelijk verhalen te gaan schrijven, mocht ik daar natuurlijk voor in de gelegenheid zijn! Mochten jullie nog vragen hebben; vanderlindenkees@hotmail.com Saludos y Pura Vida! Kees

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 21463

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 09 April 2013

Backpacken door Latijns-Amerika!

Landen bezocht: